Pagina's

vrijdag 14 februari 2014

UITLEG HEXAGON HART KUSSEN


FOTO 1

Hallo dames, 


Omdat ik nog vragen krijg hoe ik het hart gemaakt heb hier de uitleg! Eerst haak je 18 Hexagons. Ik heb het getekende patroon van de hexagon toegevoegd als foto 2

Heb je liever een geschreven patroon kijk dan eens bij Karin aan de haak. Daar staat een duidelijke uitleg. 



FOTO 2
FOTO 3

FOTO 4

Haak de hexagons aan elkaar zoals in het  patroon wordt aangegeven. Zie foto 3.

Als je de hexagons aan elkaar hebt gehaakt en de goede vorm hebben van binnen kussen. Kunnen we beginnen met het afwerken van het hart! Dit is even rot werk en vergt geduld. 

Op foto 3 staan dik gedrukte rode lijnen daar naai of haak je de hexagons aan elkaar. Zodra je dit gedaan hebt zie je al een vorm erin komen.

Op de plek waar de dunne rode lijnen staan Haak je van hexagon naar hexagon een filetpatroon zoals op foto 4 is te zien.

Nu heb je als je alles gedaan hebt het begin van de hart vorm. De achterkant haak je aan de hand van een filetpatroon aan elkaar. Je kan ook kiezen voor allemaal stokjes zodat het binnen kussen niet te zien is. Dit moet je even uitzoeken en uitproberen want het ligt een beetje aan hoe je haakt hoeveel steken je nodig hebt! Af en toe doe je het binnen kussen er even in en doen om te kijken hoe strak de hoes eromheen komt! 

Zelf heb ik er voor gekozen om hem zo te maken dat de hoes gewassen kan worden door er een opening in te laten van de ene zijde naar de andere zijde. Die opening zit op de hoogfte van de rode pijltjes op foto 3! Mocht je dit willen doen dan moet je van onder naar boven werken tot je bij de pijltjes bent en dan van boven naar beneden werken ook tot aan de rode pijltjes. Je maakt aan de punten waar de pijltjes zitten twee lintjes vast of haakt twee lossen kettingen van 100 losse. en bevestig deze en rijg deze door het filet patroon heen.

Mochten er vragen zijn kun je mij die natuurlijk altijd vragen!  
Succes ermee ik hoop dat het duidelijk is!


2 opmerkingen:

Hoi Hoi.

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Gewoon commentaar , discussie of kletspraat!
Vriendelijk en vrolijk en met een lach op het gezicht.
Lees ik fijn en rustig ieder bericht!

Moet altjd even lachen en denken och dankjewel.

Liefs Cynthia