Pagina's

maandag 8 april 2013

HAAKPATROON VAN HAAKNAALDEN ETUI!

Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik vorige week een haaknaalden etui gehaakt. Deze etui heb ik helemaal zelf verzonnen. Daar ben ik dus best trots op. Nu ben ik ook nog zo slim geweest om het op te schrijven. Ik ga mijn patroon met jullie delen. Het is een heel simpel patroon ook omdat dit het allereerste zelfontworpen haakding is. Ik hoop met de tijd veel meer zelf te gaan bedenken en opschrijven. Mocht dat zo zijn zal ik het patroon graag met jullie delen. Het patroon en de engelse vertaling volgen zo spoedig mogelijk. Ik ga nu eerst op visite bij me oma!

HAAKNAALDEN ETUI!

Nodig voor dit patroon
Haaknaald 4
Garen naar keuze
Lint van 50 cm

Haak 50 losse en 1 keer losse
1-20) 50 vaste en 1 keer losse draai het werk om
Vouw dubbel en naai de zijkanten dicht met een matrassteek.
Haak 20 losse en 1 keer losse
1-2) 20 vaste en 1 keer losse draai werk om
3) 20 vaste en 2 keer losse draai werk om
4) 20 stokjes en 3 keer losse draai werk om
5) 20 dubbele stokjes en 2 keer losse draai werk om
6) 20 stokjes en 1 keer losse draai werk om
7-21) 20 vaste en 1 keer losse draai werk om
22) 1 vaste mindere 16 vaste 1 vaste minderen 1 keer losse werk draaien
23) 18 vaste 1 keer losse werk draaien
24) 1 vaste mindere 14 vaste 1 vaste minderen 1 keer losse werk draaien
25) 16 vaste 1 keer losse werk draaien
26) 1 vaste mindere 12 vaste 1 vaste minderen 1 keer losse werk draaien
27-30) 14 vaste 1 keer losse werk draaien

Plaats de twee goede kanten op elkaar en haak 14 vasten door beide lagen. haak daarna in de rand van het dubbel gevouwen zakje nog 30 vaste. rijg een lint door de ruimtes tussen de dubbele stokjes en haal de linten aande achterkant langs en knoop aan de voorkant dicht met een strik.

Als je dit patroon gebruikt geen probleem maar laat een bedankje achter. dat zou ik leuk vinden.

12 opmerkingen:

  1. Hi Cynthia,
    Tuurlijk neem ik een kijkje op je blog. Alleen maar leuk andere creatievelingen volgen!

    Leuk blog! En dit patroon ga ik zeker maken!
    Ben volger geworden.

    Kom je ook eens op mijn blog kijken?
    http://www.ateliereem.blogspot.com

    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou ja, ik zie ineens mijn wolkenlucht. Dus je volgt me al. haha!
    Ik zal de pagina van facebook eens bekijken of er nog meer bloggen zijn, dan ga ik daar ook eens neuzen.

    groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan. Ja ik had de lijst met blogadressen gezien en dacht ah die ga ik volgen. leuk leuk. ben nog niet heel actief in blog land maar wil er meer mee gaan doen.

      groetjes cynthia

      Verwijderen
  3. Hallo Cynthia,

    Omdat ik op zoek was naar een patroon voor al mijn haaknaalden kwam ik op blog terecht. Geweldig patroon maar heb je ook een foto van het eindresultaat?

    Ik ben een volger geworden.

    Groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat heb ik!! In mijn vorige blogbericht HAAKNAALDENETUI heb ik foto's van het eindresultaat. ;-) Veel plezier het is heel simpel en mocht je vragen hebben kun je ze altijd stellen.

      Liefs Cynthia

      Verwijderen
  4. heel erg bedankt voor dit leuke etui eindelijk mijn haaknaalden op 1 plek

    Groetjes Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi, ik heb je patroon ook gebruikt....hij is alleen anders geworden. Heb een link op mijn blog naar jouwn blog gezet met een foto van mijn etui! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk maar uhm... foto erbij?

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi Hoi.

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Gewoon commentaar , discussie of kletspraat!
Vriendelijk en vrolijk en met een lach op het gezicht.
Lees ik fijn en rustig ieder bericht!

Moet altjd even lachen en denken och dankjewel.

Liefs Cynthia